سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ای که مرا خوانده ای ، راه نشانم بده
سلام این وبلاگ کاری ست از بروبچه های واحد فرهنگی مجتمع یاوران حضرت مهدی سلام الله علیه. مجتمع یاوران محل تجمع کسانی ست که دلشان هوای کوی یار می کند...

به نام آفریدگار مهر

السلام علیک یا سیدی یا صاحب الزمان و رحمه الله و برکاته

آقا اجازه!

این روزها علاوه بر پیامک های شهادت ایام حزن انگیز پایان صفر، شاهد پیامک هایی هستیم که پایان صفر را بشارت می دهند و از زبان مبارک پیامبر صلی الله علیه و آله کلام نقل می کنند و یک باور غلط را در جامعه رواج می‌دهد.

پیام‌هایی حاوی روایتی از پیامبر(صلی الله علیه و آله) است مبنی براینکه «هر کس پایان ماه صفر و آغاز ماه ربیع را به من بشارت دهد؛

من بهشت را به او بشارت می‌دهم» و در واقع فراخوانی است برای حضور افراد در شب اول ماه ربیع الاول چند ساعتی قبل از نماز صبح روز اول این ماه، برای کوبیدن در هفت مسجد و اعلام پایان دو ماه عزاداری و آغاز ماه شادمانی به حضرت زهرا (سلام الله علیها) و از این طریق می‌خواهند از دستان حضرت زهرا(سلام الله علیها) عیدی دریافت کنند و حاجات خود را برآورند.

با مراجعه به روایات و احادیث متوجه می‌شویم که اصل حدیث و واقع چیز دیگری است؛ از ابن عباس نقل شده که گفت: روزی پیامبر (صلی الله علیه و آله) به همراه تعدادی از اصحابشان در مسجد قبا نشسته بودند، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: اولین کسی که الان بر شما وارد می‌شود، مردی از اهالی بهشت است، برخی از اصحاب تا این سخن را شنیدند، برخاسته و از مسجد خارج شدند، تا دوباره وارد شده و اولین کسی باشند که بهشت بر او واجب می‌شود. پیامبر(صلی الله علیه و آله) متوجه شده، و به بقیه اصحاب که نزد ایشان بودند، فرمودند: اکنون جماعتی درحال سبقت گرفتن از یکدیگر، بر شما وارد می‌شوند، (ولی از میان آن‌ها) کسی که پایان یافتن ماه آذار (نام یکی از ماه‌های رومی معادل ماه خرداد و در آن زمان معادل ماه صفر که اتفاقا در آن سال ماه آذار و صفر منطبق بر هم شده باشند) را بر من بشارت بدهد، اهل بهشت است. آن جماعت برگشتند و وارد شدند و جناب ابوذر(علیه الرحمه) نیز همراه‌شان بود، پیامبر به آن‌ها فرمود: ما در کدام‌یک از ماه‌های رومی هستیم؟ ابوذر گفت: یا رسول الله! ماه آذار به پایان رسیده است. پیامبر فرمود:‌ ای اباذر! من این مسأله را می‌دانستم ولی دوست داشتم قوم من بدانند که تو مردی از اهالی بهشتی، و چطور این‌گونه نباشد، درحالیکه تو بعداز من به دلیل محبتت به اهل بیتم، از حرم من طرد (تبعید) می‌شوی، تنها زندگی می‌کنی و تنها می‌میری، و قومی که امر کفن و دفن تو را انجام می‌دهند، به واسطه? تو خوشبخت می‌شوند، آن‌ها دوستان من در بهشتی هستند که به پرهیزکاران وعده داده شده است.

منبع: کتاب معانی الاخبار (النص / 204) و کتاب علل الشرایع مرحوم شیخ صدوق (ج 1 / ص 175)

راستی!

آیا ماه ربیع الاول ماه شادی اهل بیت است؟

اگر این طور است پس وقایع بعد از شهادت پیامبر صلی الله علیه و آله چه می شود؟

اهانت به ساحت مقدس امیرالمومنین و دختر نازنین حضرت رسول صلوات الله علیهم چه می شود؟!

از ذهن تاریخ پاک نخواهد شد اهانتی که در کوچه و پشت درب به حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها شد.

بخوانید تا بدانید حضرت زهرا سلام الله علیها چگونه به شهادت رسیدند؟

فاطمیه


[ دوشنبه 93/10/1 ] [ 7:41 عصر ] [ مهدی یاوران ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

وبلاگی است مهدوی پیرامون امام خوبان...
لینک دوستان
امکانات وب

رفتـــ 25


بازدید امروز: 34
بازدید دیروز: 39
کل بازدیدها: 254359