سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ای که مرا خوانده ای ، راه نشانم بده
سلام این وبلاگ کاری ست از بروبچه های واحد فرهنگی مجتمع یاوران حضرت مهدی سلام الله علیه. مجتمع یاوران محل تجمع کسانی ست که دلشان هوای کوی یار می کند...

جریان امامت و ولایت ائمه اطهار علیهم السلام جدای از یک دیگر نبوده،‌ بلکه متناسب با شرائط و مقتضیات زمان،‌ جلوه های گوناگونی به خود گرفته است. این جریان،‌ گاه در قیام سرخ، گاه در نهضت فرهنگی و علمی،‌ گاه در لباس اسارت و گاه در تبعید و هجرت،‌ متبلور شده است؛‌ اما از آن جا که تمامی معصومین،‌ یک نور واحد هستند (خلقکم الله انوارا)،‌   هدف واحدی را نیز دنبال می کردند.

        حفظ مکتب،‌ هدایت امت،‌ تبیین و اجرای حق و عدل و نیز ستیز با باطل،‌ هدف مشترک تمام امامان علیهم السلام بوده است که هم چون رودخانه ای که در مسیر خود،‌ پیچ و تاب خاصی می یابد، در هر زمان به شکلی بروز یافت تا همگان را حیات بخشد و سرانجام به اقیانوس حاکمیت عدل و امن الهی در زمان پیوستگی و ارتباط میان قیام امام حسین علیه السلام و انقلاب حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، نمود بیشتری دارد. گویا نهضت نینوا، نهال و بذری بود که در روز عاشورا کاشته شد تا در عصری که همه پیامبران و امامان علیهم السلام،‌ در انتظار فرا رسیدن آن بوده اند؛ عصری که در آن،‌ وعده های الهی بر حکومت جهانی حق و عدل،‌ تحقق می یابند و آیه استخلاف عینیت پیدا می کند.   

نمونه های پیوند    عاشورا  و انتظار

1. امام حسین علیه السلام به فرزندش،‌ امام سجاد علیه االسلام فرمود: ای فرزندم! به خدا سوگند؛ خون من از جوشش نخواهد افتاد تا آن که خداوند،‌ مهدی را برانگیزد و انتقام خونم را بگیرد. 

2. در دعای ندبه و شرح غم هجران مهدی موعود علیه السلام از میان صدها شهید عترت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم،‌ تنها از شهید کربلا،‌ سخن به میان می یاد.

3. شعار قیام جهانی امام منتظر و یارانش،‌  « یا لثارات الحسین» خواهد بود.

4. بیش از دویست روایت،‌ به این مسئله اشاره دارند که حضرت حجت عجل الله تعالی   فرجه الشریف فرزند و از نسل امام حسین علیه السلام است و خود این نکته گویای رمز عمیق این ارتباط است. از جمله،‌ پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در بیانی به فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمود: قسم به خدایی که جز او معبودی نیست؛‌ مهدی این امت که عیسی بن مریم،‌ پشت سر او نماز می خواند از ما می باشد» و آن گاه با دست مبارک بر شانه امام حسین علیه السلام زد و سه مرتبه فرمود:‌ « او از حسین است» . منبع: فرات تا فرات،

 


[ پنج شنبه 89/10/2 ] [ 12:0 عصر ] [ مهدی یاوران ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

وبلاگی است مهدوی پیرامون امام خوبان...
لینک دوستان
امکانات وب

رفتـــ 25


بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 32
کل بازدیدها: 252623