سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ای که مرا خوانده ای ، راه نشانم بده
سلام این وبلاگ کاری ست از بروبچه های واحد فرهنگی مجتمع یاوران حضرت مهدی سلام الله علیه. مجتمع یاوران محل تجمع کسانی ست که دلشان هوای کوی یار می کند...

نتیجه تصویری برای انسان منتظر
??با توجه به این که بخشی از شرایط ظهور در حال حاضر محقق نشده است، چگونه می توان همچنان منتظر بود??

1? اولاً: انسان خود می تواند شرایط را ایجاد کند تا حالت انتظار به طور طبیعی نیز پیش بیاید؛ مثلاً اگر پدری گفت: « من زمانی برای پسرم خانه می خرم که داماد شود، این ما هستیم که او را امروز داماد کنیم یا ده ها سال بعد». شرایط را می توان مهیا کرد.

 2? ثانیاً: چنانچه در روایت آمده است، ممکن است شرایط لازم در یک شب ایجاد شود « یصلح الله له فی لیله ... »؛ خداوند متعال امر ظهور را در یک شبه اصلاح می فرماید؛مثلاً کارگری که در موسسه ای کار می کند و سال ها از خود ضعف و کم کاری نشان می دهد؛???? ولی وقتی وارد منزل کارفرما می شود و می بیند فرزند خردسال کارفرما در حال غرق شدن در حوض است؛ در یک لحظه وارد آب می شود و کودک را نجات می دهد????. این کار او تمام گله های بیست ساله کارفرما را از بین می برد.

??امت نیز می تواند با تحولی درونی و تصمیم صحیح، یک شبه مسیر خود را تغییر دهد، چه در جنبه ی مثبت و چه در جنبه ی منفی؛ چه راه حق و چه راه باطل. مثلاً در مورد کارگری که گفته شد، اگر کارگر دیگری بیست سال به کارفرما خوش خدمتی کند؛?? اما در یک لحظه وارد منزل کارفرما شود و فرزند او را بکشد??؛ این عمل تمام خدمات بیست ساله ی او را از بین می برد.

???   در این باره می توان به نمونه دیگری اشاره کرد. اگر حضرت موسی علیه السلام می خواست تک تک ساحران را پیدا و با آنان گفت و گو کند، باید سال های زیادی تلاش می کرد تا بتواند یکایک آنان را هدایت کند؛ ولی فرعون با قدرت خود، همه آن ها را در پایتخت حاضر کرد ?? و ساحران هم پس از دیدن معجزه موسی علیه السلام در یک لحظه، یکسره، ایمان آوردند.
??بنابراین، همان گونه که خداوند کار موسی را در یک لحظه اصلاح کرد، کار حضرت مهدی علیه السلام را نیز می تواند در یک لحظه اصلاح کند.

??با توجه به این که بخشی از شرایط ظهور در حال حاضر محقق نشده است، چگونه می توان همچنان منتظر بود??

پروردگار توانا این قدرت را دارد که پیامبری مانند حضرت نوح علیه السلام را روی آب ?? حفظ کند وپیامبر دیگری مثل یونس را در زیر آب محافظت کند? و از حضرت یوسف علیه السلام در چاه، کنار آب، نگه داری کند.

 ?? او دارای چنان قدرتی است که از درختان کوچک میوه های فراوان به وجود می آورد و ??در کنار آن درختان بزرگی که هیچ میوه ای ندارند، بر می افرازد.

????????  همه ی این نمونه ها برای این گفته شد که چه بسا مقدمه ظهور حضرت مهدی علیه السلام با داشتن آن همه علایم و شرایط، ممکن است یک شبه فراهم شود.?
زمانش را من و تو باید فراهم کنیم با یک 12 ....
نتیجه تصویری برای انسان منتظر


[ دوشنبه 95/11/11 ] [ 2:27 عصر ] [ مهدی یاوران ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

وبلاگی است مهدوی پیرامون امام خوبان...
لینک دوستان
امکانات وب

رفتـــ 25


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 32
کل بازدیدها: 252610